HTML

internetfilozófia

"A 'blogoló' a tulajdonképpeni, a teljes jogú, a teljes fegyverzetében előttünk álló hálópolgár, a kiberkultúra eminens létrehozója."

Utolsó kommentek

2010.01.18. 19:55 hugabuga

Modern vs. Posztmodern

Túl vagyok a vizsgabeszélgetésen, ami egy kellemes élmény volt, leszámítva azt a két és fél órát, amit a tanárúr ajtaja előtt ácsorogva töltöttem, próbálva nem figyelni a körülöttem zajló beszélgetésekre, és megőrizni az inkognitómat, amikor a blogomról, vagy a jegyzetemről volt szó. De itt nem akarom az oktatási rendszerről és a hallgatóság színvonaláról való panaszkodásra pazarolni a helyet. A lényeg, hogy a vizsgabeszélgetésen kaptam egy kérdést, amire (többek között) úgy éreztem, nem tudtam kielégítően válaszolni, úgyhogy most itt tömören összefoglalnám.

Mi a különbség a hálózat és a rendszer fogalma között? A hálózat egy posztmodern, a rendszer pedig egy modern fogalom, így a posztmodern és modern értékek közti különbségek nagyjából le is írják a két fogalom eltéréseit. Következzenek a posztmodern és modern értékek, címszavakban. Most az első 3 sor a lényeg.

Modern Posztmodern
hatalomelvűség hatalomellenesség (decentralizált, demokratikus)
egyneműség pluralizmus (sokféleség)
egység töredékesség
abszolút valóság virtualitás
letéteményes, szakértő, központ irányítása individualitás

 Ennyi.


2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://internetfilozofia.blog.hu/api/trackback/id/tr111682955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eszkis 2010.02.08. 10:22:54

wasislos?
netán beteg lett a blog írója?

hugabuga 2010.02.08. 14:01:27

@eszkis: nem, nem, csak a vizsgaidőszak elég sokat kivett belőlem, meg vidéken jártam, de tegnap este már elkezdtem az új posztot, aggodalomra semmi ok:) remélem még ma kikerül!
süti beállítások módosítása